الخميس، 20 أكتوبر 2011


  • الوضع جميل انا متفائل
الجمله دى بسمعها فى اغنيه (يا هناه) لحمزه نمره,الكلمه دى بقيت اقولها عشان احس بشويه تفائل وامل فى الحياه..! بقيت اقولها لما تحصلى اى حاجه سواء وحشه او حلوه او سؤال غبى بيقابلى,كلام مش مفهوم,اى حاجه بتحصل فى مصر لما بشوفها بقيت بقول (الوضع جميل انا متفائل),,لما امشى فى الشارع واشوف اطفال الشوارع الى بتشتم وتشم "كله" بقول وانا ماشيه "الوضع جميل انا متفائل" اما اشوف البلطجيه والحراميه,اما اشوف الاعلام المصرى الرائع بتفائل جدا .!! بتفائل بالتحريض والكذب(الهجس) .بقول(الوضع جميل انا متفائل) لما اسمع عن مليارات (المخلوع)واولاده.بابتسم ابتسامه عريضه واقول(الوضع جميل انا متفائل),,لما افكر فى مستقبلى بعد ما اخلص مشوار تعليمى الثانوى بقول (الوضع جميل انا متفائل),,الخلاصه.ان الواحد لو بطل يتفائل من كتر الاحداث الى بدورحواليه هيموت مخنوق....
كلمه اخيره...الوضع جميل انا متفائله.
Amna.w.Hassan

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق