الاثنين، 22 أكتوبر 2012

سنه اولى جامعه.

ممكن انت تشوفها تدوينه تافهه..بس بالنسبه لى ممكن تبقى تدوينه تاريخ :) .. هتقولى تاريخ ازاى؟؟ هقولك لعده اسباب نبقى نكلم فيها بعدين ..بس يمكن اهم سبب ان انا كتبتها فى يوم الويلكم بارتى الى انا مروحتوش ! .......
المهم انا بعد فتره كبيره قضيتها فى التنسيق وصل بيا الحال انى ابقى فى كليه سياحه وفنادق و قسم ارشاد سياحى كمان " مع العلم انى محوله من كليه اداب وان كل ما اقول لحد كده بيسبلى :)" ما عليا, المهم ان انا دخلتها بعد صراع كبييير مع اختى الكبيره  واصحابها وبنت خالتى وبعد ما فضلوا يقنعونى انى هسافر بقى وكده,,وافقت بيها وبيقت طالبه كمان :D.
اول يوم دخلتها كنت عامله زى الى مسافر لبلد برا.. وكانت المفاجاه  انى اتقلبت  من واحد  ..ساعتها اخد الحوار هزار..وان ف تانى يوم ليا تخانقف مع بنت معايا ف القسم ولما دخلت ع المدرج اكتشفت ان نص العيال الى كانوا معايا ف الدروس من 3 اعدادى لحد تالته ثانوى معايا ف القسم -_-!!.
المهم اكتشفت انى بدرس "تاريخ ولغه هيروغليفى والاهم من كده آجماعه انى باخد أسبانى" يعنى بصراحه اكتشفت انى بدرس مواد انا بحبها ..وبصراحه ده يخلينى  احب دراستى مهما بقى كانت صعبه او سهله!
التجربه دى خليتى احب التعليم لاول مره  ف حياتى لان ببساطه حاجه انا حباها واخترتها بنفسى :).
وبقيت مع كل يوم الصبح اشوف اتخانق مع الراجل  الى ع البوابه "احب الكليه".
ومع كل تقليبه بتقلبها م الواد واشوف الكوتشى الدانك بتاعه "احب الكليه".
ومع كل محاضره جغرافيا م الدكتوره الى بتتسلق جبال ف بلغاريا "احب الكليه".
ومع كل مره ادخل مكتبه الكليه "احب الكليه".
ومع كل خناقه اتخانقها مع البنات الى من الشرقيه "احب الكليه" :)

ملحوظه:( ممكن للتدوينه دى يكون لها جزء تانى بس مش هكتب عليها جزى تانى).


Amna W.Hassan 

22//10/2012

هناك تعليق واحد: